MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, februari 20, 2008



Skicka in ditt bästa recept till oss...


Ja, så lyder ICA´s riksomfattande reklam för tillfället. Alltså, jag kan inte låta bli att bidra med följande:

Tag 500 g rutten köttfärs...

Nä, jag bara skojade. Undrar bara lite försynt hur sjutton de vågar. Tro tusan att de behöver recept nu när det uppdagats hur ICA gör när de lagar mat i sina butiker.

Tänkte försöka blogga ikapp nu när det gått så himla länge. Med risk för att verkligen låta tjatig så ÄR nu i alla fall min fina butik dubbelt så stor och det känns så jädrans konstigt! Tänk att lagret tog så mycket plats - det kändes som om vi hade världens minsta lager, och nu ser man att det var jättestort!! Det här med större butik betyder ju att jag måste köpa ännu mer saker att fylla upp med och det är ju liksom det roliga. I dag hade vi öppet för första gången sedan i fredags och alla som kommit har stannat i butiken mycket längre än vad jag är van vid och dessutom är det nästan ingen som gått ut utan att ha hittat något som de vill ha. Precis det som jag ville med hela ombyggnaden - att det ska finnas något för alla olika människor och alla olika plånböcker! Vänta bara tills jag fyllt upp de nya fina hyllorna med nyheter!!!

Åsså har det ju varit Let´s Dance. I fredags höll jag mig mot alla tänkbara odds vaken tills vädret var över i TV4, men inte fasen fixade jag utröstningen. Jag var tvungen att ringa Jenny på lördag morgon för att få reda på att Richard och Cissi rök. Jag deppar inte precis för det. Fast lite synd om Cissi var det allt.

Å se´n var det lördag med Carola och allt. Jenny och Rasmus var hemma hos oss och vi åt världens godaste kyckling som Robert hade fixat till. Men nu till det viktigaste - Carola och den übersöta/sexiga lilla Herr Johnsson gick minsann inte direkt till final. Hmm, kan det vara uppgjort för att öka på spänningen eller är det verkligen så som den ack så kloka Fröken Häggkvist befara att svenska folket måhända har tröttnat något på henne. Ja vem är jag att sia om detta, men det har ju varit LITE mycket Carola de sista åren, eller?? För mig spelar det inegn roll, hon är bara så jäkla... Carola. Ingen kan liksom ta hennes plats. Och när hon drar på med alla sina pipor så är hon bara så otroligt grym i rösten. Tilläggas bör också att när det festas så kan faktiskt Främlig, Evighet eller Stormvind väcka liv i den tråkigaste av tillställningar! Så det så!!!

En liten djuping: Fidel Castro avgår. Jag tror vi är många som unisont säger som Gert Fylking: Äntligen!!!

På vägen hem från Kina mellanlandade jag i Helsingfors och på Vantaa flygplats finns det en riktigt trevlig delikatessaffär. Jag köpte lite Chevreost, balsamicosyrup och faktist lite anklevermousse. Vi råkar älska det så varför inte göra tillvaron ännu lite bättre!? Och när jag gick och tittade i denna delikatessbutik så noterade jag ett par småkonstiga saker, till exempel så sålde de Kalles Kaviar, MEN det stod inte Kalles Kaviar på tuben utan det stod Kalles Rompasta eller något liknande. Och exakt hur gott låter det??? Fast nu till något ännu märkligare, det fanns även en godispåse på en barnhylla med namnet Megapussy. Alltså, har inte det engelska språket nått Finland? Tänk er det namnet på valfri vara med det namnet i landet Sverige. Då hade med all sannolikhet en massa feminister vaknat igen!! Fast för min del får de gärna slumra ett tag till.

Såg att Estrella kommit med en ny smak på chips som till och med är en begränsad upplaga: "Tra-la-la chips". Shit, vad nördigt! Smaken skulle vara italiensk och jag kommer INTE att testa denna nyhet. HItta på något roligare Estrella!

Fortsätter i morgon, måste nanna nu då det blir ytterligare en tidig morgon i morgon!

Dagens tumme upp: Jag är nu innehavare av en megastor butik!!!!!!!!!!!!
Dagens tumme ner: Det sägs att före ordning råder kaos, just nu känns ordning lite FÖR långt borta och kaos lite för inpå...
Dagens tips: Nu har tulpanerna kommit - köp hem och njut!
Dagens fråga: När allt snart har lugnat sig med ombyggnad, flytt och allt så tänkte vi unna oss en liten "get-away" med killarna. Tips mottages tacksamt på något som man kan hitta på under en helg - i Sverige eller något av våra grannland.


/Malin "Every Day is a Pearl Day!"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Testa INTE ta-la-lachipsen, de var inte goda. Jag föll för frestelsen och testade *blä* men däremot gillade jag peppar sourcream som du bloggade om för ett tag sen. Och nu måste jag ju bara ta mig i kragen och kolla in din butik! Kanske får ta med mig svärmor och besöka den redan i helgen... *hmmm* :) Har inget bra get-away, själva drar vi ju till värmland när vi vill komma iväg från vardagen lite. Ha de så gott och trevlig helg lite så här i förskott :) *kram* /Mia :)

torsdag, februari 21, 2008 4:17:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vi var ett par dagar i Weissenhäusser Strand nu på sportlovet med våra tre barn (11, 9 och 4 år). Jätteuppskattat av alla! 29 grader i vattnet och 31 i luften, olika typer av rutschbanor och strömmar och helt ok lägenheter. Tar inte mer än några timmar innan man är på plats om man kör från Malmö.

/Helena

söndag, februari 24, 2008 2:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

ville bara påpeka att godispåsen heter mega pussi- o inte mega pussy som du har skrivit- i finland. Pussi betyder nämnligen påse på finska. that's why.

tisdag, februari 26, 2008 8:01:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home