MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, februari 21, 2008



Nya butiken...


...kommer att bli kanonbra så fort vi är lite mer i ordning. Jag säger nya butiken för det är så det känns. Jag minns den allra första dagen vi hade öppet, jag kände mig som en liten flicka som skulle få leka affär på riktigt. Dagen innan första öppningsdag hade vi stor invigningsbaluns med en massa gäster av olika slag. En kväll med pärlande vin och marmelad, ja vi tyckte att det var lite fyndigt just där och då... I dag finns absolut ingenting som påminner om den butiken vi öppnade för drygt tre år sedan. Den har vuxit och mognat i takt med att jag lekt vidare. Jag får dagligen kommentarer om hur fint det är i vår butik och hur mycket fina saker vi har och då blir jag så himla stolt - det är ju faktiskt något som jag själv skapat - en butik med personlighet! Och om sanningen ska fram så verkar det vara en hel damer som föredrar att handla av Robert hellre än av mig...

Och på det så kallade huvudkontoret d.v.s. i vår bostad behöver vi också komma i mer ordning. Alla smycken är inte ens uppackade och webordrarna börjar samlas på hög - inte alls bra. Tanken är att M som blir fast anställd från den 1:a mars ska jobba här på kontoret minst en dag i veckan och det kommer att bli skänt med lite avlastning. Hon är duktig och lär sig mer och mer för varje dag som går. Jag tycker bara att den här flytten har kostat så in i bombens med pengar.

I morgon är sista dagen på sportlovet och Elliot ska tillbaka till skolan igen på måndag. Skönt tycker jag med "normala" rutiner igen. Jag tror faktiskt att han saknar skolan lite också.

Mia tipsade mig om att jag inte behövde köpa Tra-la-la chipsen så där sparade man 25 spänn!

Dagens tumme upp: Har fått ett par förfrågningar på jättestora kvantiteter av småprodukter från ett profilreklamföretag i Stockholm - hoppas att vi kan tillgodose vad de behöver. Kan kanske bli en bra slant.
Dagens tumme ner: Vill inte tjata, men jag har verkligen inget annat att säga än att mitt huvud känner sig stressat...
Dagens tips: Fönsterputs på spisens glashäll är kanon!
Dagens fråga: Hade det varit ok att härma Emma och andra bloggare och ha lite fråga-Malin-vad-du-vill i ett par dagar?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Tycker jag absolut att du ska "härmas"!!!

Petra

lördag, februari 23, 2008 1:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home