MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, augusti 02, 2008




Glest mellan bloggningarna - jag är nog bara lite ringrostig...


Lördag i dag och vi har varit på IKEA - skulle köpa underlakan till vår nya säng och lite värmeljus till butiken, men jäklar vad svårt det är att inte lämna IKEA med mindre än tre stora papperskassar! Tänk att det är så mycket man behöver så fort man kommer innanför väggarna på detta fantastiska varuhus! Faktum är att vi köpte en jättefin och praktisk skärbräda i trä för 99 spänn som blev perfekt på köksbänken och även en tavelram med plats för fem bilder och också två små blommor. Och lite till.

En gång frågade Jenny mig om jag luktat på socker någongång innan man häller i det i sockerburken? (ja, jag har en burk för mjöl och en för socker, det kommer liksom med åren och burkarna tenderar faktiskt att bli ännu fler...) Jag hade aldrig luktat, men testade givetvis nästa gång jag öppnade ett nytt sockerpaket - och fy fasen vad det luktade illa!!! Och det tramsigaste av allt är att VARJE gång jag öppnar ett nytt sockerpaket så måste jag lukta! Förklara det den som kan... Kom att tänka på just detta eftersom jag i dag i badrummet märkte hur illa vår hand-handduk luktade. Den har bara hängt i tre dagar och jag kan absolut inte förklara varför jag luktade på den när jag torkade mig i ansiktet. Inte heller har jag någon bra förklaring på varför jag delar detta på bloggen?!

Hur som helst, augusti blir ännu en hektisk månad med två mässor där MarMalaid deltar och ytterligare två (i Danmark) som ska besökas för inköp och inspiration. Utöver det så ska vi ju på bröllop till helgen i Stockholm, och jag har äntligen bestämt mig för vilken klänning jag ska ha. Det blir en av de som jag lät sy upp i Kina nu sist. Svart, röd och creme-färgad med ganska stora blommor. Låter kanske knasigt, men den är himla snygg! Åsså blir det ju ett par skyhöga dojsingar till det hela!

Dagen upp: Vår nya säng är jätteskön och de nya kuddarna helt perfekta! REA på Sängjätten! Bra köp Robert!
Dagens ner: Jag har fått munsår av typen böldpest... Ont, svårt att äta med och riktigt jäkla fult!
Dagens tips: Ramlösa nya med Päron & Citronmeliss och Jordgubb & Lime. Mums!! Speciellt den med päron!
Dagens fråga: I USA använder man sig ofta av en litet redskap i köket som liksom är en liten sugpropp som man suger upp sky med från ugnsfatet för att sedan spruta ut det igen över köttet eller fisken som ligger där. VAR kan man få tag i en sådan "sugspruta"?? (Ordet blev inget bra, jag vet!)


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger K said...

hej Malin,

Det finns sådana "pipetter" jag kollar här uppe om jag hittar.
Har haft en.
Ikväll kommer Lotta o lilla Teona å det skall bli spännande o kul att träffa dem igen. Ettår sedan.

Ha så trevligt på brölloppet o krama killarna.
K

tisdag, augusti 05, 2008 2:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home