MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, augusti 07, 2008



Så var det slut med snöre i rumpan...


Ja, dagen har kommit! Man kan kalla det för själva snör-skippar-dagen. Dagen då jag kliver in på H&M för att fylla på i trosförrådet och plötsligt inser att det nu är dags att sluta köpa stringtrosor. Alltså, i ärlighetens namn så klär jag inte ens i det (längre, skulle jag vilja tillägga!). Snart 40 bast, några extra hyllor i magregionen, en blek mage just på grund av de extra hyllorna i magregionen och sist men inte minst VARFÖR ett snöre i rumpan? En gång i tiden sa jag att: jag vill inte ha fula ränder i baken. Nu säger jag hellre att eftersom magen intagit en helt ny form så fullkomligt älskar jag tunikor och andra underbara plagg som går nedanför rumpan, så varför i tusan ska man då ha string??? Inga ränder syns genom en tunika! Jag tyckte till och med att jag hörde Robert säga att jag köpt fina underkläder! Ja, då var det gjort, och jag vill verkligen passa på att nämna att jag är ingen kärring över 40 - snarare en liten pingla på 39 ½...

I morse var vi i Danmark på CIFF (den stora modemässan) för att träffa företaget som nu är nära att skriva avtal med oss om säljrättigheterna för våra smycken i Danmark och vi ser med spänning fram emot detta!!!!!

I morgon drar vi kosan mot Stockholm för bröllop och det ska bli jätteskoj!

Dagens upp: Får bli mötet i Danmark! Och inte mindre än nio nya trosor!
Dagens ner: Känns som om jag ständigt ligger efter med jobb och annat...
Dagens tips: Blanda lika delar vatten, diskmedel, vinäger och sirap (eller honung) och ställ blandningen i ett glas på diskbänken och de äckliga bananflugorna försvinner i ett nafs!
Dagens fråga: Ni har väl inte missat tävlingen på therezz blogg?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"