MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, augusti 06, 2008



Verkar som om augusti redan springer iväg...


Ja, nu har en av de allra mest uppbokade månaderna tagit fart ordentligt. Vi ska stå på två mässor och besöka ytterligare två för inköp som jag nämnt tidigare. I morgon åker vi till Danmark för att träffa de som förhoppningsvis kommer att få agenturen för MarMalaid i Danmark och förhoppningsvis även i fler länder där de redan har kunder. Jäkligt spännande - håll tummarna!

Jag fick en kommentar om vi har bilder på vår monter på Formex. Det har vi, men det kommer att bli en så himla stor skillnad från och med denna mässan då vi haft en stor reklambyrå till hjälp så jag visar inget gammalt. Jag kommer med glädje att lägga ut bilder här när vi är tillbaka igen - den kommer bara att bli så otroligt fin, vår monter. Jag säger bara: Mmmm, MarMalaid! I går kom det ytterligare lite höstnyheter som kommer att visas på mässorna och jag måste säga att jag fortfarande är helnöjd. Kommer även under Formex att träffa SAS och titta på smycken till katalogen som kommer att finnas ombord från och med februari -09. Att vi säljs på en massa flygbolag är jättekul, dels är det bra exponering och dels säljer det bra mycket mer än både vi och de trodde att vi skulle.

Så till en liten (fast inte alls liten!!!) MarMalaid-nyhet: Vi kommer att från och med nu vara en av LdB FC´s sponsorer!!!!! För er som inte vet så är LdB FC det nya namnet och en del av den nya imagen på tidigare Malmö FF´s damlag i fotboll. Alla tjejerna kommer om några veckor att få en uppsättning smycken från oss som de kommer att bära i alla officiella sammanhang, när de inte spelar givetvis...

I dag har jag varit med småkillarna och köpt både brallor och skor till brölloppet nu på lördag. Jag är ju redan färdig med vad jag ska ha, vilket är skrämmande ovanligt... Inte ens Robert är klar, men det blir ju givetvis en kostym, hur kul är det egentligen!? Själv hoppas jag bara att det mesta av mitt böldpest-munsår hinner försvinna.

Och söta lilla K!! Kunde väl just tänka mig att just du av alla visste vad jag menade med förra bloggens fråga. Får du fatt i en sådan kan jag säga att Robert kommer att vara dig evigt tacksam!!

Dagens upp: Barnens kläder till bröllopet är klara, pust!
Dagens ner: H&M gör fortfarande inga skor i storlek 41! Ja, jag har stora fötter och jag är inte direkt ensam. När jag var liten sa min mamma: en vacker blomma har stora blad! och det tror jag liksom fortfarande på...
Dagens tips: Tidningen Sköna Hem har blivit riktigt bra och lite mera "folklig"!
Dagens fråga: Någon som gjort en tavla av ett fint tyg? Svårt??


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Catinca said...

Tygtavlor är inte svårt att göra bara man är lite händig vilket du är :D

tisdag, augusti 18, 2009 8:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home