MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, augusti 12, 2008



Så var man i Jönköping...


Efter ett lyckat och vackert bröllop i Stockholm i helgen har jag nu kört till Jönköping för att ställa ut på en mässa i tre dagar. Bilder från Kattis (Roberts dotter) bröllop kommer så fort jag är hemma igen!

Jag fastnade i värsta bilkön på väg hit till Jönköping och satt helt stilla i över två timmar! Shit vad frustrerande!! Och de där jäkla mitträckena - fy fasen vad irriterande DET var då!!! Efter att ha byggt monter i ett par timmar har jag nu kommit till mitt hotellrum alldeles på tok för sent. Väl uppe på rummet tvättade jag mina händer och fötter bara för att upptäcka att Scandics tvålautomater innehöll en flytande tvål som fullkomligt STANK som en gammal billig herrparfym. Och nu luktar hela jag gammal gubbsjuk äckelgubbe... Jag som älskar att krypa ner i rena hotell-lakan och känna mig fräsch. Ja, ja, vad är väl en bal på slottet???

Dagens upp: Ska bli spännande med en helt annan typ av mässa!
Dagens ner: Tänkte först säga bilkön, men ändrar mig givetvis till Agneta Bolme Börjefors alltför tidiga bortgång.
Dagens tips: Ha alltid en oläst tidning i bilen - man vet aldrig när man hamnar i bilkö...
Dagens fråga: Jag ska snart bjuda in till värsta tjejmidda´n och behöver ett riktigt bra tips på tilltugg till välkomstdrinken. Champagne givetvis ; ) Tips någon?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

tilltugg, finns ju massor att välja på men vi brukar ha lite crostinis med tapenade, pesto och kanske nån med en enkel räkröra på. Super enkelt och gott. Man ska inte lrångla till det för sig.
Annars kan man ju alltid göra roliga kanapeer. På ett fint fat. Känns lyxigt till skumpa.
Kanapeerna kan ju bestå av ett schysst grovtbröd, parmaskinka, nåt lyxig ost och oliver

MVH Uggly Betty

fredag, september 05, 2008 9:52:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Hur gick det på formex?
/Christina

måndag, oktober 20, 2008 12:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vart har du tagit vägen? Jag saknar dina inlägg...//Maria

lördag, oktober 25, 2008 5:59:00 em  
Anonymous emma karlsson said...

tunnbrödschips med kräftskärtsröra, parmesanchips, hemmagjorda mini bruschettas med chevrekräm och valnötter och givetvis massa frukt...

/ Emma!;)

tisdag, augusti 18, 2009 8:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home